جمعه
1403/01/31
مرکز فروش 03154750439

یکی از سوالاتی که برای اکثر افرادی که قصد خرید فرش برای منزلشون دارند اینه که چه فرشی برای آشپزخونه بخریم؟



 

 

در این مطلب به خرید فرش ارزان به ویژه فرش آشپزخانه ارزان خواهیم پرداخت؟

 

فرش یکی از اسباب و لوازم ضروری برای هر منزلی است.

برای خرید فرش باید حتما به این نکته توجه داشته باشیم که آن را در کدام قسمت خانه می خواهیم استفاده کنیم .
و همچنین باید بدانیم، از فرش چه انتظاری داریم. برای مثال فرش را صرفا برای زیبایی استفاده می کنیم و برایمان اهمیت ندارد نحوه شست و شوی آن چگونه است  و یا حتی برایمان اهمیتی ندارد چند سال عمر مفید داشته باشد و میخواهیم صرفا فضای خانه را زیبا کنیم .

اما اگر برای شما مهم است که یک فرش آشپزخانه چند سال عمر داشته باشد و ماندگار باشد باید قبل از خرید حتما به مشخصات فنی توجه کنید .یا برای انتخاب فرش فقط قیمت برایمان اهمیت دارد . یعنی میخواهیم فرش ارزان قیمت بخریم و یا حتی فرش گران قیمت بخریم .

مشخصات فرش مناسب آشپزخانه

مشخصات فنی شامل تراکم ، شانه ، جنس نخ تارو پود و جنس نخ خاب که اصلی ترین شاخصه های کیفیت فرش است .
این که فرش را برای کجای خانه استفاده کنیم ، ما را در این که چه فرشی با چه مشخصاتی را خریداری می کنیم کمک خواهد کرد ، ما بهترین فرش آشپزخانه را انتخاب کنیم .

آشپزخانه عنوان قلب خانه را به خود گرفته است ، آشپزخانه جایی است که ممکن است بیشترین اوقات روز را در آن جا صرف کنیم . همینطور محل طبخ غذا و نگه داری مواد غذایی در آن است .به همین علت باید بسیار به بهداشتی بودن آن اهمیت بدهیم . به خاطر رعایت مسائل بهداشتی دیوارهای آشپزخانه را کاشی و کف آن را سرامیک می کنند تا راحت بتوانند تمام آشپزخانه را شست و شو دهند . برای راحتی و زیبایی آشپزخانه فرش می اندازیم و  این فرش ممکن است تمام آشپزخانه و یا فقط وسط آن را پوشش دهد .

سایز فرش مناسب آشپزخانه

استفاده از فرش کوچک تر از فضای آشپزخانه آن را زیباتر خواهد ساخت . این در صورتی است که از میز ناهار خوری در آشپزخانه استفاده کنیم  و وجود فضای خالی اطراف فرش آشپزخانه را زیباتر خواهد ساخت . اما اگر از میز ناهار خوری در آشپزخانه استفاده نمی کنیم و برایمان مشکل است فضای خالی را نظافت کنیم بهتر است از فرشی استفاده نماییم که تمام کف آشپزخانه را پوشش دهد

بعد از روشن شدن سایز فرش مورد نظرتان می توانید به انتخاب فرش بپردازید

برای آشپزخانه می توانیم دو نوع فرش سنتی و فانتزی را انتخاب کنیم  . اما استفاده هر کدام از آن ها می توانند یک سری معایب و یک سری مزایا به ما بدهد .

برای مثال : خرید فرش سنتی برای آشپزخانه هر چند با دوام و ماندگار است و آن را زیبا می سازد اما معایبی دارد .
استفاده از فرش کلاسیک برای آشپزخانه هم هزینه ی زیادی در بر خواهد داشت و هم چون آشپزخانه باید بهداشتی باشد و امکان ایجاد آلودگی در آن زیاد است ، باید امکان شست و شوی فرش به راحتی باشد و فرش آشپزخانه باید هم راحت شسته شود و هم این که زود رطوبت را به خود جذب کند  ، بنابراین ما فرش سنتی را برای استفاده در آشپزخانه پیشنهاد نمی کنیم .

پیشنهاد اکثر افراد ، برای خرید فرش آشپزخانه نوع مدرن و فانتزی است . اما نه همه نوع فانتزی برای آشپزخانه مناسب نیست .
فرش فانتزی برای آشپزخانه و فرش مدرن انواع گوناگونی دارد اما همه فرش ها برای آشپزخانه مناسب نیستند .

  همان طور که گفته شد فرش آشپزخانه باید :  

  • قابلیت شست و شو آسان
  • قابلیت آسان جارو زدن
  •  وزن سبک و حمل و نقل آسان داشته باشد

 

جدا از قیمت فرش آشپزخانه باید به فاکتورهای گفته شده توجه کنید .

بعضی از فرش های مدرن بسیار زیبا هستند و با توجه به انواع مدل کابینت و سایر وسایل آشپزخانه که تنوع رنگی زیادی دارند ، قابل مچ شدن با آن ها است . اما اگر فقط به همخوانی رنگ و طرح وسایل آشپزخانه با فرش توجه کنیم و به فاکتورهایی که باید برای خرید فرش آشپزخانه داشته باشد توجه نکنیم خیلی زود از نظافت آشپزخانه خسته خواهیم شد .
در ادامه به بررسی تک تک فرش فانتزی برای آشپزخانه خواهیم پرداخت .

 1 ) گلیم برای آشپزخانه

یکی از مدل هایی که از قدیم الایام برای فرش آشپزخانه استفاده می شود گلیم است . بافت گلیم لوپ است یعنی این که پرز ندارد به همین علت بهترین گزینه برای فرش آشپزخانه محسوب می گردد . شست و شو و جارو زدن گلیم بسیار آسان است و سریع خشک می شود و مقاوم است . قیمت گلیم از سایر فرش های فانتزی بسیار ارزان تر است و شما به راحتی می توانید هر ساله آن را تعویض نمایید . اما تنها عیبی که گلیم دارد این است که در برابر حرارت مقاوم نیست و ذوب می گردد .


2) خرید گبه برای آشپزخانه

یکی از دیگر فرش های مدرن گبه است . گبه شبیه به فرش 500 شانه است و از نظر مشخصات فنی، فقط طرح آن متفاوت است . گبه ها بسیار نرم و لطیف هستند و بسیار زیبا و دارای طرح های سنتی بسیاری برای کسانی که به فرش سنتی علاقه دارند  . محصولات فرش گبه را می توانیم برای آشپزخانه استفاده کنیم زیرا ابعاد مختلفی دارد و برای هر سایز آشپزخانه ای مناسب است و نرمی و لطافت قابل پسندی دارد.

شما از چه فرشی برای آشپزخانه ی خود استفاده می کنید؟؟

 

مطالب مرتبط :

چیدمان دکوراسیون

دکوراسیون جذاب


سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی









 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب