جمعه
1403/01/10
مرکز فروش 03154750439

سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد جامعه ایجاد شده است؛ باید بدانید که ...



 

 

در گذشته‌های نه چندان دور، ارزش یک خانه به فرش‌های دستبافت پشمی و ابریشمی و رنگ‌ها و طرح‌های خاص آن بود. به مرور زمان و با تغییر نسل‌ها فرش‌های ماشینی با الیاف و مواد شیمیایی جایگزین فرش‌های دستبافت شدند امروزه کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها جایگزین فرش‌ها شده اند. 

مضرات سنگ و سرامیک از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی با فرش‌های ماشینی و کفپوش‌های سرامیکی و پارکت‌ها رابطه خوبی ندارد. از دیدگاه طب سنتی طبیعت سرامیک و سنگ سرد است البته پارکت‌های چوبی نسبت به سرامیک از سردی کمتری برخوردارند. راه رفتن و نشستن روی این کفپوش‌ها در سالمندان و کودکان برای مفاصل و استخوان‌ها و رشد اندام‌ها بسیار مضر دانسته شده است.

ورود سرما از کف پا بیش از کف دست می‌تواند اثرات نامطلوبی روی اعضای بدن بگذارد. متخصصان بر این باورند که گرمی، تولید حرارت و انرژی می‌کند و بهتر است حرارت نسبی فرد را حفظ کرده و سرد کردن زیاد بدن منع شده است بنابراین هیچ‌گاه سرامیک و سنگ را جایگزین فرش نکنید. در هوای سرد هنگام راه رفتن روی این نوع کفپوش‌ها جوراب نخی، پنبه‌ای و پشمی به پا کنید یا دمپایی بپوشید.

از دیدگاه طب سنتی مزاج کفپوش های سرامیکی به شدت سرد است و می‌تواند باعث بروز بیماری‌های سرد همچون درد مفاصل و استخوان‌ها و آرتروز شود

 

سایر مطالب

مطلب قبلی   ـــــــــــــ   مطلب بعدی

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب