پنج شنبه
1403/02/06
مرکز فروش 03154750439

فرش مناسب اتاق کودک چیست ؟



 

ویژگی فرش اتاق کودک باید چگونه باشد   ؟

 

والدین به دلیل حساس بودن پوست کودکشان به دنبال فرش مناسب تا اتاق فرزندشان از هر جهت دارای سلامت و ایمنی لازم باشد و از بودن کودک در بیشتر روز برای بازی کردن با وسایلش و نرسیدن آسیب پوستی به او آسوده خاطر باشند .

 

فاقد پرز دهی :

فرش کودک باید از نظر کیفیت و جنس با مواد و الیافی تولید شود تا آن را از لحاظ پرز دهی به صفر برساند . بهترین و مرغوب ترین الیاف بافت بدون پرز برای فرش ماشینی الیاف بافت اکریلیک می باشد که باعث بالا رفتن درجه کیفی و سلامت فرش می گردد .

ضد حساسیت :

 فرش ضد آلرژی یا ضد حساسیت فرشی است که بدون پرز دهی بوده و یا در متریال اولیه تولید آن از مواد سالم و بدون آلرژی استفاده شده که برای کودک ضرر یا مشکل پوستی و تنفسی ایجاد نکند .

نرمی و لطیف :

به دلیل لطافت پوست کودک فرش اتاق او نیز باید از نظر لطافت و نرمی تامین باشد ، به این صورت که با بافت فرش کودک با الیاف بافت اکریلیک و نخ طبیعی پنبه لطافت و نرمی فرش افزایش می یابد .فرش ضخیم و خاب بلند از پاخوری نرم و راحت برخوردار است که مناسب برای اتاق کودک است زیرا کودکان خردسال قدرت نشستن را از ابتدا ندارند و برای روی زمین خزیدن احتیاج به مکانی مناسب و نرم و گرم دارند . گلیم فرش ها گزینه مناسبی برای اتاق کودک نیست . از آنجا که اتاق بچه ها بیشتر در معرض کثیفی و فعالیت هست نباید از فرش های روشن یا طرح های خلوت استفاده کرد .

متناسب با روحیه کودک :

فرش کودک باید از لحاظ رنگ بندی دارای رنگ های ملایم و شاد باشد و در آرامش کودک تاثیر گذار باشد و اگر دارای رنگ هایی تند و تیره باشد باعث عصبی شدن کودک می شود . هم چنین طراحی شاد و کودکانه از دیگر ویژگی های فرش کودک است که باعث شادی و خلاقیت در کودکان می شود چرا که فرش های کارتونی دارای نکاتی آموزنده و خلاقانه در تصویر خود می باشد و ذهن کودک را در این جهت پرورش می دهد . بهتر است از رنگ های سرد از جمله آبی ، خاکستری ، فیلی ، سرمه ای ، زرشکی ، یشمی برای اتاق پسرها و از رنگ های گرم از جمله نارنجی ، قرمز ، صورتی چرک برای اتاق دخترها استفاده کرد .

ضد لک یا قابلیت شست و شو :

عمدتا در اتاق کودک باید از فرشی که قابلیت ضد لک یا قابل شست و شو باشد استفاده کرد چون کودکان توان مراقبت و تمیز نمودن اتاق خود را ندارند و به همین علت فرش اتاق کودک زود کثیف می شود و این می تواند عاملی میکروب زا برای مریضی و بیماری کودک باشد . فرش اکریلیک این قابلیت را دارد و به راحتی قابل شست و شو است .

 

 

سایر مطالب

مطلب قبلی  ـــــــــــــ   مطلب بعدی

 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب