جمعه
1403/01/31
مرکز فروش 03154750439

چگونه تابلو فرش های خود را بشوییم ؟


 

 

چگونه یک تابلو فرش را بدون آسیب دیدن شستشو دهیم  ؟

 

 

تابلو فرش ها یکی از وسایل تزیینی هستند که تمیز کردن آنها کمی دردسر دارد و فقط با یک گردگیری ساده نمی توان آنها را تمیز کرد، از طرفی شستن آنها هم اگر برای اولین با باشد ممکن است باعث تغییر رنگ یا خراب شدن تابلو فرش شود.

تابلو فرش ها دارای انواع مختلفی مانند تابلو فرش منظره ، تابلو فرش محیط ، تابلو فرش آیه ، تابلو فرش چهره ، تابلو فرش سفارشی و دیگر موارد می باشد که به طور کلی انواع مختلف تابلو فرش ها نیازمند شست و شو نیستند زیرا احتمال کثیف شدن آنها نسبت به فرش های ماشینی کمتر می باشد.

بهتر است تابلو فرش ها را  به مراکز شست و شوی قالی بدهید تا شست و شوی تابلو فرش را انجام دهند زیرا شست و شوی تابلو فرش برای نخستین بار ممکن است باعث از بین رفتن و یا پس دادن رنگ تابلو فرش شود ، ولی در صورتی که به این مراکز دسترسی ندارید و یا می خواهید شست و شو را خودتان انجام بدهید می توانید از راه حل زیر برای شست و شوی دادن تابلو فرش استفاده نمایید.

مراحل شست و شوی تابلو فرش :

1-برای شست و شوی تابلو فرش نیاز است که در ابتدا ، تابلو فرش را از قاب آن خارج کنید تا شست و شو را بر روی تابلو فرشتان انجام بدهید.

2-در مرحله بعدی از شست و شوی تابلو فرش شما می توانید با سر جارو برقی که قبل از آن باید تمیز نیز شده باشد ، غبار و ذرات بر روی فرش را از بین ببرید

3-پس از بین بردن گرد و غبار بر روی فرش شما باید این اطمینان را به دست بیاورید که رنگهایی که بر روی تابلو فرش بافته شده است پس داده نشود و بعد از اینکه اطمینان از این موضوع حاصل شد ، مقداری شامپو فرش را بردارید و سپس آن را داخل آب سرد ریخته و شامپو فرش را در آب حل کنید.

4-حال محلول شامپو و آب سرد آماده است که شما می توانید برای شست و شوی تابلو فرش ، تکه اسفنجی را برداشته و داخل محلولی که درست کردید بزنید و سپس سطح اسفنج را به صورت یکجا بر روی تابلو فرش کشانید .

5-بعد از اینکه شست و شوی تابلو فرش انجام شد برای خشک شدن تابلو فرش شما می توانید آن را در محیطی که از نور خورشید دور باشد و آن محیط نسبتاً گرم نیز باشد پهن کنید که اینکار باعث می شود ، رنگهای تابلو فرش با یک دیگر ادغام نشوند و رطوبت تابلو فرش خارج شده و تغییر رنگ در تابلو فرش نیز صورت نگیرد.

 

نکاتی که در شست و شوی تابلو فرش باید رعایت شود :

1-استفاده از برس گرد گیری جارو برقی مناسبترین روش جهت گردگیری هر روزه تابلو فرش ها می باشد.

2-تابلو فرش را در زیر نور آفتاب پهن نکنید ، ولی اگر میخواهید آن را زیر نور آفتاب خشک کنید بهتر است که به صورت پشت در زیر نور آفتاب قرار داده بشود.

3-برای خشک کردن تابلو فرش در هیچ زمانی آن را روی طناب قرار ندهید و پهن نکنید. زیرا اینکار باعث کش آمدن تابلو فرش و کاهش زیبایی آن می شود.

 

سایر مطالب

مطلب قبلی  ـــــــــــــ   مطلب بعدی

 

 

ثبت دیدگاه شما راجع به این مطلب